پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230205
دولتمردان با چه شاخصي از رضايتمندي مردم حرف مي‌زنند؟/ هنوز معيار جيب مردم است؟
تاریخ انتشار : 1399/03/26 08:44:19
نمایش : 1597
درحالي که مردم با مشکلات عديده اقتصادي و معيشتي روبرو هستند و برخي آمار و ارقام از تنگ تر شدن سفره آنان حکايت مي کند دولتمردان از پيشرفت هاي کشور در دولت يازدهم و دوازدهم و رضايت مردم سخن مي گويند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ اين روزها کشورمان دچار مشکلات عديده اي خصوصا در حوزه اقتصادي و معيشتي است. اما رئيس جمهور در همين اوضاع و احوال مطرح مي کند که در دولتهاي يازدهم و دوازدهم گشايش ها و پيشرفت هاي زيادي بوجود آمده است. هرچند اگر کشورمان پيشرفت هايي هم در اين هفت ساله داشته باشد، اين روزها با وجود مشکلات معيشتي که وجود دارد اين اخبار مورد استقبال جامعه قرار نمي گيرد.

اين درحالي است که «حسن روحاني» در اولين نشست خبري ‌اش، در دولت يازدهم گفته بود، "معيار اصلي تورم جيب مردم است نه بانک مرکزي و مرکز آمار"، بيش از پيش صحت آن را تصديق و مفهوم آن را درک مي کنند.

از سوي ديگر « اسحاق جهانگيري» معاون اول روحاني با اشاره به نظرسنجي هايي که در اسفندمان سال انجام شده است بيان مي کند که مردم از دولت رضايت دارند. اما بازهم به موضوع تورم و جيب مردم که مورد تاکيد روحاني در سالهاي اول رياست جمهوري اش بود نظري بيندازيم، چندان نمي شود به موضوع رضايت مردم از دولت در اين حوزه اشاره کرد.

متاسفانه اينگونه اظهار نظرها در زماني که مردم مشکلات زيادي در حوزه اشتغال و معيشت دارند بيشتر از اينکه باعث تنوير افکارعمومي و آگاه سازي آنان از خدمات دولت شود سبب ساز دلخوري مردم از دولت مي شود. اين روزها مردم بيشتر از اينکه از دولتمردان بخواهند از اقداماتشان تعريف بکنند بيشتر مي خواهند کاري براي وضعيت اقتصادي آنها در اين شرايط انجام دهند. 

اظهارات تامل برانگيزي که موجب تعجب مردم شد

برخي از دولتمردان در دولت تدبير و اميد در اظهارنظرها و نطق‌هاي خود ادعاهاي قابل تاملي داشتند که به نظر مي رسد با اين سخنان بيشتر به دنبال اهداف سياسي و جناحي خود هستند. 

اين اظهارت بيش تر افکار جامعه را به هم مي ريزد در صورتي که بايد ادعاها و اظهارات دولتمردان برآيند واقعي داشته باشد. به عبارت ديگر دولت پس از گذشت 7 سال از عمر خود بايد گزارش اقدامات خود را که به ثمر نشسته است ارائه کند، اما شاهديم که دولتمردان به جاي تنوير افکار در صدد آمارسازي و حرف درماني هستند.

در جدول زير برخي از اظهارات سران دولت دوازده درباره پيشرفت کشور که مورد انتقاد افکارعمومي و رسانه ها قرار گرفت را مشاهده مي کنيد.

رديف

مسئول دولتي

موضوع

سخنان

1

روحاني

 

پيشرفت هاي کشور در دولتهاي يازدهم و دوازدهم

رئيس جمهور با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در دو دوره‌هاي يازدهم و دوازدهم از اين دوران به عنوان دوران گشايش و پيشرفت ياد کرد و گفت: در دولت يازدهم اگر چه تحريم‌ها برقرار بود، اما با اقداماتي مانند توافق اوليه در ۱۰۰ روز اول و تعديل تحريم‌ها ماهانه ۷۰۰ ميليون دلار از اموال بلوکه شده ايران آزاد مي‌شد و اقدامات بسيار مهمي انجام گرفت که در نهايت به توافق هسته‌اي و موفقيت در زمينه هسته‌اي و رفع تحريم‌ها منجر شد.

2

جهانگيري

رضايتمندي مردم از دولت

معاون اول رييس جمهور با اشاره به ارزيابي هاي انجام شده و اعلام رضايتمندي مردم نسبت به اسفندماه، تصريح کرد: نظرسنجي ها نشان مي دهد که ميزان رضايتمندي مردم نسبت به عملکرد دولت بالا رفته و عدم رضايتمندي آنها نسبت به اسفند سال 98 کاهش يافته و احساس جامعه اين است که مسئولين در حال تلاش براي حل مشکلات آنها هستند.

 

3

 

جهانگيري

پاسخ به منتقدان ظرف 5 دقيقه

اسحاق جهانگيري طي توييتي نوشت: «همه حرف هاي که عليه دولت زده مي شود را ميتوان ظرف 5 دقيقه جواب داد. وقتي زمان آن برسد حتما جواب خواهيم داد. اما الان شرايط کشور به گونه اي است که هيچ موضوعي و هيچ دغدغه اي مهمتر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگي مردم نيست. به همين دليل ما به خاطر مردم و کشورمان بايد برخي از ادعاها را تحمل کنيم»

4

روحاني

تناسب حقوق و تورم

روحاني با اشاره به اينکه در سال‌هاي قبل از دولت تدبير و اميد ميزان اضافه حقوق کارمندان با تورم همخواني نداشت، گفت: در دولت تدبير و اميد تلاش کرده‌ايم نسبت واقعي ميان تورم و افزايش حقوق‌ها و مزايا وجود داشته باشد و در حوزه‌هاي ديگر مثل فناوري، شرکت‌هاي دانش‌بنيان، دولت الکترونيک، گردشگري و محيط زيست نيز شاهد پيشرفت‌هاي بسيار خوبي بوده‌ايم.

5

روحاني

برجام

رييس‌جمهوري با بيان اينکه تلاش شبانه‌روزي من اين بود که برجام نشکند، گفت: همه کارخانه‌هايي که ديروز افتتاح کرديم در سايه برجام افتتاح شدند؛ برجام چيز بدي بود که بجاي ۱ ميليون بشکه نفت توانستيم ۲.۸ ميليون بشکه ‌بفروشيم؟

6

روحاني

سخنراني سال جديد

رئيس جمهور گفت: همه آمارها به ما مي‌گويد در 9 ماهه سال 98 رشد اقتصادي ما مثبت بوده و تورم در حد ممکن مهار شده است. تعداد مجوزها براي توليد بيش از حد انتظار بوده، سرمايه‌گذاران و همه تجار و ملت قدرتمند ما با صادرات غيرنفتي همه نيازهاي ما را تامين کرد و دولت توانست در اين سال سخت همه نيازمندي‌هاي ضروري کشور را تامين کند و با ارز ترجيحي، کالاهاي اساسي را تامين کند و امروز يعني اولين روز سال 1399 ذخاير استراتژيک کشور ما از هر سال ديگر و از هر نوروز ديگر بهتر است.

7

روحاني

مراسم ارائه دستاوردهاي دولت در توسعه زيرساخت هاي روستايي 98

روحاني گفت: دولت از هيچ تلاشي براي توسعه و پيشرفت روستاها دريغ نمي‌کند. رئيس جمهور با بيان اينکه کار بزرگي براي خدمت‌رساني به روستاها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شد، گفت: جهاد سازندگي در اين راه پيشتاز بود و نيروهاي انقلابي براي توسعه و پيشرفت روستاها خدمت‌رساني مي‌کردند و امروز افتخار مي‌کنم که يکي از شعارهاي ما در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم توسعه روستاها بوده است.

8

روحاني

مراسم افتتاح همزمان طرح‌هاي اقتصادي و زيربنايي استان قزوين 96

روحاني با بيان اينکه کشور در مسير حرکت و پيشرفت قرار گرفته است، گفت: امروز شرايط مناسبي براي توليد و صادرات بوجود آمده است و بايد از آن استفاده کرده و همديگر را کمک کنيم، اما متأسفانه عده‌اي نه تنها از اين شرايط جديد استفاده نمي‌کنند بلکه به نحوي به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.


انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html